Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> kadett c (home-made-)turbo
bajcik
post Wed, 04 Jul 2007 - 12:49
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





MODEL: Opel kadett-C 1979

przedstawiam Państwu i wystawiam na ogień (konstruktywnej) krytyki swojego małego wariata.

Ten ostatni tylnonapędowy kadett opuścił fabrykę z motorkiem 1.2 na gaźniku, poprzedni właściciel zainstalował tam 1.3 z ascony chyba. Razem z bratem wstawiliśmy tam c20ne z omegi razem ze skrzynią. Było troche zabawy bo się zmieścić nie chciał <!-- s:? --><!-- s:? -->

Potem przyszedł szalony pomysł na home made turbo, ponad rok czytałem archiwa SR i uznałem że jestem gotowy na ten krok. Prace zajęły mi 2 miesiące nocnego przesiadywania w garażu (nie licząc wcześniejszego gromadzenia gratów) i kosztowały oczywiście więcej niż mi się na początku wydawało <!-- s:o --><!-- s:o -->

O dziwo autko jeździ, i to jeszcze jak! Hamowany jeszcze nie był (coś nie mogę się wybrać do zasteca). Turbo ładuje 0.7 bara. Na razie niewystrojony, zapłon opóźniony po całości korektorem oktanowym, jeżdżę na 98, stuków brak. EGT podejrzwam że wysokie jak przycisnę <!-- s:roll: --><!-- s:roll: -->. Wybuchu silnika się średnio boję, mam w pogotowiu dół od c20xe, w lepszym stanie - tylko jeszcze nie wiem jak sprawę tłoków załatwić żeby nie doprężyć.

mierzony stoperem robi niskie 15 na ćwiartkę

Silnik:
Seria c20ne, nieodprężone, CR 9.2. Silnik powoli umiera, na gorąco traci ciśnienie oleju na wolnych obrotach, ma nieco przedmuchów i wycieków oleju. Dół ma być zamieniony na c20xe (mocniejsze korby, lżejsze koło zamachowe)

turbina od bmw 2.5 tds, z wykresu wydedukowałem ze powinna być ok. No i nie jest źle <!-- s:D --><!-- s:D -->


Układ dolotowy:
kombinowany gumowo-nierdzewkowy, IC od bmw 2.5 tds. DV z audi


Układ wydechowy:
kolektor własnej roboty, prostej konstrukcji bo mało miejsca pomiędzy silnikiem/ pompą hamulcową / łapą silnika / aparatem zapłonowym.

Za turbiną do końca wydech własnej roboty z wyjątkiem tłumika przelotowego el-tec

Układ wtryskowy:
wtryski z c20xe

Elektronika:
smt7 + mapsensor kupione a nieużywane <!-- s:oops: --><!-- s:oops: -->

Układ chłodzenia:
słaby dosyć, ale jeszcze się nie zagotował. Chłodnica chyba od poldka (spadek po poprzedniku), mam zamiar ją wymienić na małą od civica (pomiędzy podłużnicami mało miejsca)

mam chłodnicę oleju (z przekładką pod filtr) od jakiegoś nowszego opla, też póki co nie zamontowaną

Układ napędowy:
póki co seryjny, ale zakupiony już most od manty 2.0 (w seryjnym moście już mam spore luzy)

Zawieszenie:
żółte koni, zastanawiam się nad wymianą sprężyn

BODY KIT:
nie mogę się coś zabrać za porządne zrobienie blacharki i lakierek. Mam zamiar wygląd zostawić w miarę oryginalny

Zdjęcie sprzed roku albo dwóch, tuż po swapie na 2.0 kiedy się jeszcze nie myślało o turbo (z prawej mój brat) <!-- s;) --><!-- s;) -->


Kolektor...





musiał tak zmieścić się z turbiną aby nie wadzić o aparat zapłonowy, łapę silnika, blok i być w odległości od pompy hamulcowej. Acha, i wydech żeby nie trafiał w drążek kierownicy <!-- s:-? --><!-- s:-? -->





powrót oleju z turbo idzie w stary bagnet <!-- s:) --><!-- s:) --> a olej czerpany jest z fabrycznej zaślepki z bloku



cały nowy wydech



orurowanie dolotu wymagało troche kombinowania z tymi rurami/wężami/kolanami. Aby poradzić sobie z różnymi średnicami wyspawałem takie redukcje <!-- s:-) --><!-- s:-) -->



i efekt końcowy



różnica przed i po





z zewnątrz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 04 Jul 2007 - 12:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Zoltar
post Wed, 04 Jul 2007 - 13:37
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Gratki.


Podjedź na hamownię.

Obstawiam okolice 170 koni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Wed, 04 Jul 2007 - 13:43
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Niepozorny lekki wozik , musi szokowac na drodze


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
batarki
post Wed, 04 Jul 2007 - 14:02
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 March 2004
Skąd: Łomża





Bardzo fajny projekt,
turbo, rwd, opel
Gratulacje!


--------------------
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Wed, 04 Jul 2007 - 14:27
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





Super projekt masa napewno robi swoje
ja tez mysle nad przerzuceniem mojej Valeczki w cos mniej wazacego niz moje scerwo !


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Wed, 04 Jul 2007 - 14:27
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





bardzo mi sie podoba projekt
zadbajcie o elektronikje jeszcze i bedzie git.
zastanawiam sie czy niezbyt restrykcyjny jest splyw oleju z turbo

no i pierwsze zdjecie jest dla mnie kozak
jak z bajki sąsiedzi


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kwapcio23
post Wed, 04 Jul 2007 - 15:04
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 12 November 2006
Skąd: Końskie/Kielce/Łódź





Mega kozak!!
Ale po pierwsze to nie doczytalem sie w Twoim opisie nic o hamulcach... Zapomniales napisac czy seria?
No i pare kilo jeszcze mozesz stracic wywalajac wnetrze bo tez nic nie piszesz i na fotkach chyba widac org. fotele wiec pewnie nie szurnieta tapicerka... Robisz go max cichociemnego i zostawiasz wnetrze? Czy wywalisz niepotrzebne graty?

Super projekt! Pzdr!;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Harm
post Wed, 04 Jul 2007 - 15:12
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 06 September 2003
Skąd: Łódź





kibicowałem od początku - gratulacje za projekt i pomysł


--------------------
------------------------------------------------------------------------------
sportexhaust.pl Układy wydechowe i dolotowe ze stali nierdzewnej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 04 Jul 2007 - 16:28
Post #9


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





I to jezdzi bez żadnego ruszania elektroniki, nic a nic?

Autko fajne, pewnie ładnie się bokiem jezdzi


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chester
post Wed, 04 Jul 2007 - 21:21
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Fri, 22 November 2002





Moze wygladem narazie nie szokuje, ale pewnie na to tez przyjedzie czas.
Brawa za wlasne wykonanie. Fajny pomysl Wiadomo jaka waga auta ?


--------------------
Ecu-Tune.Pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Wed, 04 Jul 2007 - 21:53
Post #11


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Super pomysł, nareszcie pojawił się porządny Kadett C! Następny krok: C20XE turbo RWD...

Czy zamierzacie coś zrobić z blacharką?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Wed, 04 Jul 2007 - 21:55
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





CYTAT("DeviLL":1qrku1lz)
Niepozorny lekki wozik , musi szokowac na drodze


owszem, niektórzy się zdziwili

CYTAT("koziol1":1qrku1lz)
zastanawiam sie czy niezbyt restrykcyjny jest splyw oleju z turbo


średnica jak w oryginale w tej turbinie, ten zakręt również (dziwne, bo wszędzie piszą żeby było z 10cm pionowo)

CYTAT("Kwapcio23":1qrku1lz)
Mega kozak!!
Ale po pierwsze to nie doczytalem sie w Twoim opisie nic o hamulcach... Zapomniales napisac czy seria?


seria. pod felgi 13tki niewiele da się dopasować, jak by ktoś miał wentylowane hamulce od rekorda 2.2 to biorę

CYTAT("Kwapcio23":1qrku1lz)
No i pare kilo jeszcze mozesz stracic wywalajac wnetrze bo tez nic nie piszesz i na fotkach chyba widac org. fotele wiec pewnie nie szurnieta tapicerka... Robisz go max cichociemnego i zostawiasz wnetrze? Czy wywalisz niepotrzebne graty


tu nie mam wizji co zrobić, czy zostawić seryjne "zwykłe" autko czy zrobić auto 2miejscowe z kubełkami. Cztery osoby jak wsiądą to trzeba uważać żeby nie zawadzać o nierówności więc kanapa z tyłu mało przydatna.

Auto fabrycznie waży <800kg, teraz silnik cięższy to nie wiem

CYTAT("LuiG":1qrku1lz)
I to jezdzi bez żadnego ruszania elektroniki, nic a nic?


jeszcze tak, komputer ustawia sobie AFR w okolicy stechiometrycznej (widzę to prostym wskaźnikiem). Na razie jeszcze mi kolektor nie zaświecił - nie jeżdżę na doładowaniu dłużej niż 20 sekund (tyle co ćwiartkę pojechać lub wyprzedzić). Jadąc spokojnie mam podciśnienie

CYTAT("LuiG":1qrku1lz)
Autko fajne, pewnie ładnie się bokiem jezdzi


nadaję się na driftera jak i na księdza , prędzej autko - na czwórce na mokrym jak dodam gazu go tył idzie swoją drogą...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T-Rex AgressoR
post Thu, 05 Jul 2007 - 00:04
Post #13


User
Dołączył: Mon, 02 July 2007
Skąd: BeHaWu





fajny projekt, home made sprawia najwiecej satysfakcji
gratuluje rezultatów


--------------------
T-REX AGRESSOR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
papaj
post Mon, 09 Jul 2007 - 09:56
Post #14


Rookie
Dołączył: Mon, 09 July 2007
Skąd: Pabianice





bajcik ... gratulacje.
A to kiiedyś taki spokojny kadecik był :]
Pozdrawiam


--------------------
Audi B2 90 quattro, 2.2 KV - 99% orginał
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cibor
post Mon, 09 Jul 2007 - 20:53
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sat, 17 September 2005
Skąd: Warszawa





Jakieś dwa miesiące temu zauważyłem takiego kadzia na ulicy i zacząłem się zastanawiać nad podobną wydumką (po skończeniu mojego parcha).
Wielkie graty! Ja bym machnął jakiś rat style jeszcze i porządnie to wystroił. Miut:)


--------------------
aryjska puszka 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2E-E
post Tue, 31 Jul 2007 - 22:09
Post #16


Frequent User
Dołączył: Tue, 03 July 2007





kiedyś rozsyłałem maile do firm tuningowych czy by nie dało wsadzić turbiny od diesla do benzyny i wszędzie mi mówiono że to raczej nie przejdzie, a tu prosze

Zastanawialem się wtedy czy dało by radę wepchnąć turbine od golfa 2 GTD 80 koni lub GTD 3 75 koni do autka klasy b z małym silniczkiem ..... przyrost śmocy może mały ale jakby sie miało części to dla funu można się pobawić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Mon, 20 Aug 2007 - 08:57
Post #17


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





wesoly projekcik ale musisz popracowac troche nad technika spawania

pobaw sie troche temperatura i podawaniem materialu a napewno bedzie duzo lepiej

pozdro


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Mon, 20 Aug 2007 - 10:32
Post #18


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





po zmianie drutu z 0.6 na 0.8 spawa się dużo lepiej (to co na zdjęciach było klejone cieńszym drutem). Chociaż jeszcze troche treningu by sie przydało, nie czuję tego jeszcze na 100%
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Mon, 20 Aug 2007 - 12:01
Post #19


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT("bajcik":2r1f5d5t)
po zmianie drutu z 0.6 na 0.8 spawa się dużo lepiej (to co na zdjęciach było klejone cieńszym drutem). Chociaż jeszcze troche treningu by sie przydało, nie czuję tego jeszcze na 100%


na ostatnich zdjeciach widac juz duza poprawe i napewno zwiekszyles temp .

wiem jak to jest tez kiedys uczylem sie spawac i niebylem "AS"

ale jak to mowia trening czyni mistrza

powodzenia w dalszych modach


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ugly1
post Fri, 24 Aug 2007 - 09:38
Post #20


Rookie
Dołączył: Sat, 31 March 2007
Skąd: Podkarpacie





Miodny projekt. Od jakich obrotów pojawia się doładowanie, a przy jakich występuje max boost? Pozdrawiam i powodzenia!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 04:53