kadett c (home-made-)turbo |
kadett c (home-made-)turbo |
Wed, 04 Jul 2007 - 12:49
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL |
MODEL: Opel kadett-C 1979
przedstawiam Państwu i wystawiam na ogień (konstruktywnej) krytyki swojego małego wariata. Ten ostatni tylnonapędowy kadett opuścił fabrykę z motorkiem 1.2 na gaźniku, poprzedni właściciel zainstalował tam 1.3 z ascony chyba. Razem z bratem wstawiliśmy tam c20ne z omegi razem ze skrzynią. Było troche zabawy bo się zmieścić nie chciał <!-- s:? --><!-- s:? --> Potem przyszedł szalony pomysł na home made turbo, ponad rok czytałem archiwa SR i uznałem że jestem gotowy na ten krok. Prace zajęły mi 2 miesiące nocnego przesiadywania w garażu (nie licząc wcześniejszego gromadzenia gratów) i kosztowały oczywiście więcej niż mi się na początku wydawało <!-- s:o --><!-- s:o --> O dziwo autko jeździ, i to jeszcze jak! Hamowany jeszcze nie był (coś nie mogę się wybrać do zasteca). Turbo ładuje 0.7 bara. Na razie niewystrojony, zapłon opóźniony po całości korektorem oktanowym, jeżdżę na 98, stuków brak. EGT podejrzwam że wysokie jak przycisnę <!-- s:roll: --><!-- s:roll: -->. Wybuchu silnika się średnio boję, mam w pogotowiu dół od c20xe, w lepszym stanie - tylko jeszcze nie wiem jak sprawę tłoków załatwić żeby nie doprężyć. mierzony stoperem robi niskie 15 na ćwiartkę Silnik: Seria c20ne, nieodprężone, CR 9.2. Silnik powoli umiera, na gorąco traci ciśnienie oleju na wolnych obrotach, ma nieco przedmuchów i wycieków oleju. Dół ma być zamieniony na c20xe (mocniejsze korby, lżejsze koło zamachowe) turbina od bmw 2.5 tds, z wykresu wydedukowałem ze powinna być ok. No i nie jest źle <!-- s:D --><!-- s:D --> Układ dolotowy: kombinowany gumowo-nierdzewkowy, IC od bmw 2.5 tds. DV z audi Układ wydechowy: kolektor własnej roboty, prostej konstrukcji bo mało miejsca pomiędzy silnikiem/ pompą hamulcową / łapą silnika / aparatem zapłonowym. Za turbiną do końca wydech własnej roboty z wyjątkiem tłumika przelotowego el-tec Układ wtryskowy: wtryski z c20xe Elektronika: smt7 + mapsensor kupione a nieużywane <!-- s:oops: --><!-- s:oops: --> Układ chłodzenia: słaby dosyć, ale jeszcze się nie zagotował. Chłodnica chyba od poldka (spadek po poprzedniku), mam zamiar ją wymienić na małą od civica (pomiędzy podłużnicami mało miejsca) mam chłodnicę oleju (z przekładką pod filtr) od jakiegoś nowszego opla, też póki co nie zamontowaną Układ napędowy: póki co seryjny, ale zakupiony już most od manty 2.0 (w seryjnym moście już mam spore luzy) Zawieszenie: żółte koni, zastanawiam się nad wymianą sprężyn BODY KIT: nie mogę się coś zabrać za porządne zrobienie blacharki i lakierek. Mam zamiar wygląd zostawić w miarę oryginalny Zdjęcie sprzed roku albo dwóch, tuż po swapie na 2.0 kiedy się jeszcze nie myślało o turbo (z prawej mój brat) <!-- s;) --><!-- s;) --> Kolektor... musiał tak zmieścić się z turbiną aby nie wadzić o aparat zapłonowy, łapę silnika, blok i być w odległości od pompy hamulcowej. Acha, i wydech żeby nie trafiał w drążek kierownicy <!-- s:-? --><!-- s:-? --> powrót oleju z turbo idzie w stary bagnet <!-- s:) --><!-- s:) --> a olej czerpany jest z fabrycznej zaślepki z bloku cały nowy wydech orurowanie dolotu wymagało troche kombinowania z tymi rurami/wężami/kolanami. Aby poradzić sobie z różnymi średnicami wyspawałem takie redukcje <!-- s:-) --><!-- s:-) --> i efekt końcowy różnica przed i po z zewnątrz |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 04 Jul 2007 - 12:49
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 04 Jul 2007 - 13:37
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk |
Gratki.
Podjedź na hamownię. Obstawiam okolice 170 koni. |
|
|
Wed, 04 Jul 2007 - 13:43
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow |
Niepozorny lekki wozik , musi szokowac na drodze
-------------------- |
|
|
Wed, 04 Jul 2007 - 14:02
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 21 March 2004 Skąd: Łomża |
Bardzo fajny projekt,
turbo, rwd, opel Gratulacje! -------------------- VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away. |
|
|
Wed, 04 Jul 2007 - 14:27
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 18 February 2004 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW |
Super projekt masa napewno robi swoje
ja tez mysle nad przerzuceniem mojej Valeczki w cos mniej wazacego niz moje scerwo ! -------------------- Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz http://tnij.org/cosworth Mój projekt |
|
|
Wed, 04 Jul 2007 - 14:27
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa |
bardzo mi sie podoba projekt
zadbajcie o elektronikje jeszcze i bedzie git. zastanawiam sie czy niezbyt restrykcyjny jest splyw oleju z turbo no i pierwsze zdjecie jest dla mnie kozak jak z bajki sąsiedzi -------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
Wed, 04 Jul 2007 - 15:04
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 12 November 2006 Skąd: Końskie/Kielce/Łódź |
Mega kozak!!
Ale po pierwsze to nie doczytalem sie w Twoim opisie nic o hamulcach... Zapomniales napisac czy seria? No i pare kilo jeszcze mozesz stracic wywalajac wnetrze bo tez nic nie piszesz i na fotkach chyba widac org. fotele wiec pewnie nie szurnieta tapicerka... Robisz go max cichociemnego i zostawiasz wnetrze? Czy wywalisz niepotrzebne graty? Super projekt! Pzdr!;-) |
|
|
Wed, 04 Jul 2007 - 15:12
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2003 Skąd: Łódź |
kibicowałem od początku - gratulacje za projekt i pomysł
-------------------- ------------------------------------------------------------------------------
sportexhaust.pl Układy wydechowe i dolotowe ze stali nierdzewnej |
|
|
Wed, 04 Jul 2007 - 16:28
Post
#9
|
|
Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole |
I to jezdzi bez żadnego ruszania elektroniki, nic a nic?
Autko fajne, pewnie ładnie się bokiem jezdzi -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
Wed, 04 Jul 2007 - 21:21
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 22 November 2002 |
Moze wygladem narazie nie szokuje, ale pewnie na to tez przyjedzie czas.
Brawa za wlasne wykonanie. Fajny pomysl Wiadomo jaka waga auta ? -------------------- Ecu-Tune.Pl
|
|
|
Wed, 04 Jul 2007 - 21:53
Post
#11
|
|
SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 |
Super pomysł, nareszcie pojawił się porządny Kadett C! Następny krok: C20XE turbo RWD...
Czy zamierzacie coś zrobić z blacharką? |
|
|
Wed, 04 Jul 2007 - 21:55
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL |
CYTAT("DeviLL":1qrku1lz) Niepozorny lekki wozik , musi szokowac na drodze owszem, niektórzy się zdziwili CYTAT("koziol1":1qrku1lz) zastanawiam sie czy niezbyt restrykcyjny jest splyw oleju z turbo średnica jak w oryginale w tej turbinie, ten zakręt również (dziwne, bo wszędzie piszą żeby było z 10cm pionowo) CYTAT("Kwapcio23":1qrku1lz) Mega kozak!! Ale po pierwsze to nie doczytalem sie w Twoim opisie nic o hamulcach... Zapomniales napisac czy seria? seria. pod felgi 13tki niewiele da się dopasować, jak by ktoś miał wentylowane hamulce od rekorda 2.2 to biorę CYTAT("Kwapcio23":1qrku1lz) No i pare kilo jeszcze mozesz stracic wywalajac wnetrze bo tez nic nie piszesz i na fotkach chyba widac org. fotele wiec pewnie nie szurnieta tapicerka... Robisz go max cichociemnego i zostawiasz wnetrze? Czy wywalisz niepotrzebne graty tu nie mam wizji co zrobić, czy zostawić seryjne "zwykłe" autko czy zrobić auto 2miejscowe z kubełkami. Cztery osoby jak wsiądą to trzeba uważać żeby nie zawadzać o nierówności więc kanapa z tyłu mało przydatna. Auto fabrycznie waży <800kg, teraz silnik cięższy to nie wiem CYTAT("LuiG":1qrku1lz) I to jezdzi bez żadnego ruszania elektroniki, nic a nic? jeszcze tak, komputer ustawia sobie AFR w okolicy stechiometrycznej (widzę to prostym wskaźnikiem). Na razie jeszcze mi kolektor nie zaświecił - nie jeżdżę na doładowaniu dłużej niż 20 sekund (tyle co ćwiartkę pojechać lub wyprzedzić). Jadąc spokojnie mam podciśnienie CYTAT("LuiG":1qrku1lz) Autko fajne, pewnie ładnie się bokiem jezdzi
nadaję się na driftera jak i na księdza , prędzej autko - na czwórce na mokrym jak dodam gazu go tył idzie swoją drogą... |
|
|
Thu, 05 Jul 2007 - 00:04
Post
#13
|
|
User Dołączył: Mon, 02 July 2007 Skąd: BeHaWu |
fajny projekt, home made sprawia najwiecej satysfakcji
gratuluje rezultatów -------------------- T-REX AGRESSOR
|
|
|
Mon, 09 Jul 2007 - 09:56
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 July 2007 Skąd: Pabianice |
bajcik ... gratulacje.
A to kiiedyś taki spokojny kadecik był :] Pozdrawiam -------------------- Audi B2 90 quattro, 2.2 KV - 99% orginał
|
|
|
Mon, 09 Jul 2007 - 20:53
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa |
Jakieś dwa miesiące temu zauważyłem takiego kadzia na ulicy i zacząłem się zastanawiać nad podobną wydumką (po skończeniu mojego parcha).
Wielkie graty! Ja bym machnął jakiś rat style jeszcze i porządnie to wystroił. Miut:) -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
Tue, 31 Jul 2007 - 22:09
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 |
kiedyś rozsyłałem maile do firm tuningowych czy by nie dało wsadzić turbiny od diesla do benzyny i wszędzie mi mówiono że to raczej nie przejdzie, a tu prosze
Zastanawialem się wtedy czy dało by radę wepchnąć turbine od golfa 2 GTD 80 koni lub GTD 3 75 koni do autka klasy b z małym silniczkiem ..... przyrost śmocy może mały ale jakby sie miało części to dla funu można się pobawić |
|
|
Mon, 20 Aug 2007 - 08:57
Post
#17
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
wesoly projekcik ale musisz popracowac troche nad technika spawania
pobaw sie troche temperatura i podawaniem materialu a napewno bedzie duzo lepiej pozdro -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Mon, 20 Aug 2007 - 10:32
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL |
po zmianie drutu z 0.6 na 0.8 spawa się dużo lepiej (to co na zdjęciach było klejone cieńszym drutem). Chociaż jeszcze troche treningu by sie przydało, nie czuję tego jeszcze na 100%
|
|
|
Mon, 20 Aug 2007 - 12:01
Post
#19
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
CYTAT("bajcik":2r1f5d5t) po zmianie drutu z 0.6 na 0.8 spawa się dużo lepiej (to co na zdjęciach było klejone cieńszym drutem). Chociaż jeszcze troche treningu by sie przydało, nie czuję tego jeszcze na 100%
na ostatnich zdjeciach widac juz duza poprawe i napewno zwiekszyles temp . wiem jak to jest tez kiedys uczylem sie spawac i niebylem "AS" ale jak to mowia trening czyni mistrza powodzenia w dalszych modach -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Fri, 24 Aug 2007 - 09:38
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 31 March 2007 Skąd: Podkarpacie |
Miodny projekt. Od jakich obrotów pojawia się doładowanie, a przy jakich występuje max boost? Pozdrawiam i powodzenia!
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 04:53 |